کسب و کار

بهترین بستنی فروشی ها در تهران【سال1402】❤️+ لیست 10 تایی

در این مقاله قصد داریم بهترین بستنی فروشی ها در تهران را به شما معرفی کرده و هم چنین شما را با انواع بستنی آشنا کنیم.

انواع بستنی غیر ایرانی

بستنی یخی (آلاسکا)

بستنی یخی

آلاسکا یک میان وعده مبتنی بر مایع روی چوب است. بر خلاف بستنی معمولی، که در حین انجماد برای جلوگیری از تشکیل کریستال یخ آن را هم می زنند، آلاسکا آرام منجمد می شود و به یک توده جامد یخ تبدیل می شود. چوب به عنوان دسته ای برای نگه داشتن آن استفاده می شود.

آلاسکا را می توان به عنوان پاپسیکل (کانادا و ایالات متحده) ، فریزر پاپ (ایالات متحده)، پالتا (مکزیک و جنوب غربی ایالات متحده)، آیس لالی (بریتانیا) و آیس پاپ (ایرلند و آفریقای جنوبی) نام برد.

بستنی ایتالیایی (جلاتو)

جلاتو

جلاتو یک دسر جامد با منشا ایتالیایی است. این غذا با پایه ای از 3.25 درصد شیر کامل و شکر تهیه می شود. به طور کلی چربی کمتری نسبت به سایر انواع دسرهای یخ زده دارد.

فرآیند درست کردن جلاتو شامل حرارت دادن مواد به دمای 85 درجه سانتی گراد (185 درجه فارنهایت) برای پاستوریزاسیون است. سپس، آن را تا 5 درجه سانتی گراد (41 درجه فارنهایت) پایین می آوریم و به بافت دلخواه مخلوط می کنیم.

بستنی دوندورما

دوندورما

دوندورما یک بستنی ماستیک ترکی است که معمولا شامل ترکیبات خامه، سالپ (غده گل ارکیده)، ماستیک (گیاه رزین) و شکر است. اعتقاد بر این است که منشاء آن از شهر و منطقه مرعش است و از این رو به عنوان بستنی مرعش نیز شناخته می شود.

دو ویژگی بستنی مرعش را متمایز می کند: بافت سخت و مقاومت در برابر ذوب شدن که با افزودن مواد غلیظ ثعلب، آرد تهیه شده از ریشه ارکیده بنفش و ماستیک، رزینی (صمغ) که قابلیت جویدن را ایجاد می کند.

منطقه قهرمان مرعش (Kahramanmaraş) به دلیل مرعش دوندورما معروف است، گونه ای که بیشتر از حد معمول ثعلب دارد. سخت و چسبناک است و گاهی اوقات با چاقو و چنگال خورده می شود.

انواع متفاوتی از دوندورما نیز در یونان مصرف می شود، به ویژه در شمال کشور، که در آن جا به آن “دودورما” یا “کایمکی” می گویند.

ماست بستنی (Frozen Yogurt)

ماست بستنی

ماست بستنی یک دسر منجمد است که با ماست و گاهی دیگر لبنیات و محصولات غیر لبنی تهیه می شود. معمولا ترش تر از بستنی (تا حدودی به دلیل اسید لاکتیک موجود در ماست است) و هم چنین چربی کمتری دارد (به دلیل استفاده از شیر به جای خامه). برخلاف ماست، ماست بستنی توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تنظیم نمی شود اما توسط برخی ایالت های ایالات متحده مانند کالیفرنیا تنظیم می شود.

ماست منجمد شامل مواد جامد شیر، نوعی شیرین کننده، چربی شیر، ماست و به علاوه طعم دهنده ها و گاهی رنگ (طبیعی یا مصنوعی) است.

ماست بستنی در طعم ها و سبک های بسیار متنوعی سرو می شود. هم چنین دارای جایگزین های بدون قند و بدون چربی است. برخی از شرکت ها نسخه ترش تری را ارائه می دهند که به دستور اصلی نزدیک تر است، در حالی که برخی دیگر روی طعم خود (بیشتر شبیه بستنی) تمرکز می کنند.

بستنی سوربت (Sorbet)

سوربت

سوربت، هم چنین “یخ ایتالیایی” یا “یخ آب” نامیده می شود، یک دسر منجمد است که از آب شیرین شده با شکر و طعم دهنده تهیه می شود. به طور کلی سوربت ها حاوی مواد لبنی نیستند.

اعتقاد بر این است که سوربت ها از ایران باستان سرچشمه گرفته اند. رومیان یخ را به نوشیدنی های خود اضافه نمی کردند زیرا یخ هایی که به راحتی در امتداد دامنه های پایینی قابل دسترسی بودند برای استفاده در تهیه غذا بهداشتی نبود اعتقاد بر این بود که نوشیدنی های یخ زده باعث تشنج و بسیاری از بیماری های دیگر می شوند. بقراط از نوشیدنی های خنک به دلیل ایجاد “جریان معده” انتقاد می کرد و سنکا هزینه های عجیب و غریب مربوط به دسرهای سرد را در عصر بدون یخچال و فریزر مورد انتقاد قرار داد. با وجود این، یخ و برف از اجزای اصلی غذاهای باستانی از جمله غذاهای ژاپنی، چینی، یونانی و رومی بودند.

بهترین بستنی فروشی ها در تهران کدامند؟

در ادامه می خواهیم 10 تا از بهترین بستنی فروشی ها در تهران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بستنی فروشی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی یکی از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است و هم چنین قدیمی ترین بستنی فروشی ها در این شهر است.

بستنی اکبر مشتی، یک شخص ملایری، نخستین بستنی فروشی ایرانی است که در سال 1275 هجری قمری و در خیابان ری تأسیس شد که بعدها حتی در پاریس و لس آنجلس هم به شهرت رسید.

محمد ملایری تنها وارث اکبر مشتی می‌گوید: «بستنی ایرانی که اکبر مشتی درست کرد با نوع خارجی آن کاملا متفاوت بود. ایرانیان سرشیر، گلاب و زعفران را بیشتر می‌ پسندیدند. اکبر مشتی از برخی گیاهان به جای افزودنی‌ های غذایی استفاده کرد.»

این بستنی فروشی دارای بستنی های سنتی خوش طعم و بدون پالم است. در حال حاضر آقای محمد ملایری معروف به امیر مشتی مدیریت بستنی فروشی را بر عهده دارد.

نشانی: تهران، میدان تجریش، خیابان شهرداری، نرسیده به خیابان ناهید
شماره تماس: 22739124

بستنی فروشی سن مارکو (بستنی ایتالیایی)

بستنی سن مارکو

بستنی ایتالیایی سن مارکو یکی از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است. صاحب رستوران که به عمو حسن معروف است، پس از صفر به ایتالیا بستنی سازی را آموخته و حال ان را در بستنی فروشی خود ارائه می دهد. اگر در ناحیه شمال شهر هستید حتما سری به این بستنی فروشی بزنید. در اینجا اجازه دارید تمام بستنی ها را تست کنید.

منوی بستنی ها در این مجموعه شامل این بستنی ها است: سان مارکو، دوناتلا، پنیر (کوارک)، ماست، ماست توت فرنگی، شکلات (رام)، شکلات تلخ، کافه موکا، وانیل فرانسه، عسل، موهیتو (نعناع و لیمو)، توت های جنگلی، کارامل، لیمو، پسته مخصوص، استراچلا (بستنی شیری و شکلات)، تیرامیسو، بادام، فندق، بادام هندی، بادام زمینی، کیندر، نوتلا، هلو، هندوانه، طالبی انبه، موز، پیناکلادا (موز، آناناس و نارگیل)، زابیونه، زردالو، سیب

از بین بستنی های سرو شده در این بستنی فروشی، بستنی موهیتو و بستنی پنیر (کوارک) از بستنی های ویژه این مجموعه هستند.

ساعت کاری این مجموعه از 10 صبح تا 12 شب است.
نشانی: بلوار 35 متری قیطریه، شماره 93
شماره تماس: 22238108

بستنی جلاتو هاوس (خانه جلاتو)

بستنی جلاتو هاوس

خانه جلاتو (جلاتو هاوس) یکی از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است و تنها مجموعه تولید بستنی ایتالیایی 100% طبیعی و سالم در کشور است. جلاتو هاوس را می‌ توان بدون اغراق از جمله موفق‌ ترین و خاص‌ ترین بستنی فروشی‌ ها به حساب آورد که سبکی کاملا ایتالیایی دارد و طعم و مزه بی‌نظیر آن ماندگار است.

این مجموعه در سال 1395 توسط آکادمی کافه جلاتو CafeGelato™ (بنیان گذار صنعت جلاتو در ایران) با هدف ارائه محصولی استاندارد و مطابق با آنچه در کشور ایتالیا وجود دارد تاسیس شد. در جلاتو هاوس می‌توان تنوعی از بستنی‌ های اسکوپی با طعم‌ های جدید و عجیب و غریب، سافت بستنی قیفی و بستنی‌ های ظرفی متفاوت را نوش جان کنید.

این بستنی فروشی اولین مجموعه ای بود که رنگ، اسانس و افزودنی های صنعتی را به طور کامل از دستور تهیه بستنی خود حذف کرد. این مرکز یکی از مراکزی است که بستنی مخصوص وگان ها و وجترین ها سرو می کند. محیط جذاب، طعم فوق‌ العاده بستن ی‌ها، تیم حرفه‌ای و آموزش دیده در ایتالیا و همچنین کیفیت و تنوع بی‌نظیر جلاتو هاوس باعث شده تا محبوبیت خاصی داشته باشد.

ساعت کاری این مجموعه از 11 صبح تا 12 شب است.
نشانی: شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم، پلاک 9
شماره تماس: 88581714

بستنی ایلیو جلاتو

بستنی ایلیو جلاتو

بستنی ایلیو یکی از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است و یکی دیگر از مجموعه های جلاتو در این شهر است. اگر به خرید و پاساژ گردی علاقه دارید،‌ می توانید به مرکز خرید پالادیوم بروید. برای استراحت هم می توانید به بستنی فروشی ایلیو در این مرکز خرید بروید و از یکی از بهترین بستنی فروشی های تهران بستنی های خوش طعم سفارش دهید.

درون مغازه فضایی برای نشستن وجود ندارد اما قرار گرفتن آن در مقابل پارک قیطریه این مسئله را پوشش می دهد. اگر تجربه طعم‌های جدید، مزه‌های متفاوت را دوست دارید، حتما سری به ایلیو جلاتو بزنید و مطمئن باشید که از انتخابتان راضی خواهید بود.

اگر به این بستنی فروشی رفتید، حتما جلاتو با طعم فندق، کارامل و پای سیب و دارچین را بچشید!

ساعت کاری این مجموعه از 9 صبح تا 11 شب است.
نشانی: تهران، بلوار قیطریه، روبه‌روی پارک قیطریه، نبش کوچه خراسانی، پلاک 2
شماره تماس: 22661499 – 22661530

بستنی جلاتو لب (کارگاه جلاتو)

بستنی جلاتو لب

کارگاه جلاتو یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است و یکی دیگر از مجموعه های جلاتو در این شهر است. این مجموعه نیز یکی از بهترین بستنی فروشی های تهران است که در پاساژ گلستان قرار دارد. بر خلاف سایر بستنی فروشی ها اغلب مردم ترجیح می دهند در کارگاه بنشینند و همان جا بستنی خود را نوش جان کنند.

اگر بستنی ایتالیایی و متفاوت می پسندید به کافه جلاتو بروید. تجربه کافه جلاتو در بخش توریستی و گردشگری موجب شده است کیفیت بستنی های این کافه رضایت مشتریان را جلب کند.

علاوه‌ بر بستنی، در منوی جلاتو لب، انواع نوشیدنی‌ها، قهوه و کیک‌ ها نیز دیده می‌شود که همگی کیفیت فوق‌ العاده‌ای دارند. فضای کافه بستنی بسیار آرامش‌ بخش و دوست داشتنی است و این آرامش با رفتار خوب و برخورد محترمانه پرسنل آن پیوند خورده است.

هر زمان که هوس خوردن یک بستنی خاص و جذاب را کردید، حتما جلاتو لب را در اولویت قرار دهید.

ساعت کاری این مجموعه از 10 صبح تا 11 شب است.
نشانی: تهران، شهرک غرب، فاز ۱، خیابان ایران زمین، مرکز تجاری گلستان، طبقه همکف
شماره تماس: 88088181

بستنی بابا رحیم

بستنی بابا رحیم

بستنی بابا رحیم یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است. یکی از قدیمی ترین بستنی فروشی ها در تهران بستنی بابا رحیم است. علت اصلی شهرت این بستنی فروشی، معجون های گردویی و شیر پسته های پر ملاتش است.

کیفیت و طعم بستنی های این بستنی فروشی از 30 سال پیش تا کنون تغییر نکرده است و همان طور عالی و درجه یک است. این بستنی فروشی جای نشستن ندارد و اغلب به دلیل پر مشتری بودن، شلوغ می‌شود که البته ارزش منتظر ماندن را دارد.

اگر قصد دارید این معجون ها را امتحان کنید باید بگوییم که قبلش نهار نخورید یا برنامه ای برای شام نداشته باشید، چرا که بسیار سنگین هستند و خودشان یک وعده غذایی به حساب می آیند و حتی برای دو نفر کافی هستند.

ساعت کاری این بستنی فروشی از 9 صبح تا 11 شب است.
نشانی: میدان توحید، خیابان ستارخان، مقابل خیابان نمازی (کوثر)، نبش کوچه شادی، پلاک 245
شماره تماس: 66940068

بستنی کارول (Carvel)

بستنی کارول

کارول یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است. صندلی های راحت و فضا برای دورهمی دوستانه خیلی خوب فراهم شده است. در تمام مدت موسیقی پخش می شود و حتی خود مشتری ها هم می توانند آهنگ درخواستی خود را پخش کنند.

تنوع دسر، جلاتو و نوشیدنی توی کارول بالا است و با هر سلیقه ای که بیایید از این جا دست خالی بر نمی گردید. جلاتو، وافل، کرپ، دشر، شیک، آب میوه و انواع قهوه در این مجموعه سرو می شوند که هر کدام از این انتخاب ها با طعم و مزه های مختلفی سرو می شوند که در همه آن ها از بهترین برند ها استفاده می کنند؛ ام اند ام، اورئو، اسنیکرز، نوتلا و … .

اغلب منوی کارول ترکیبی از انواع شیک داغ، موز، فندق و نوتلا است، البته شایان ذکر است در بستنی فروشی کارول، جلاتو تهیه می شود نه بستنی. اگر در منوی کارول،‌ کلمه دشر را مشاهده کردید،‌ متعجب نشوید، اشتباه تایپی رخ نداده، بلکه دشر لیوان بزرگ بستنی با طعم دهنده و چند لایه میوه است.

منوی بستنی کارول شامل انواع وافل، آب میوه های طبیعی و کرپ است. انواع وافل کارول شامل وافل فندق، وافل کینگ‌ چاکلت، وافل باناراما، وافل استردیریم و… می‌شوند. آب میوه‌ های طبیعی کارول شامل نگرو (آب انبه و شاتوت)، سان لایت (آب پرتقال و تکه‌های هلو و آناناس)، ردنایت ( آب انار و تکه‌های شاتوت و توت فرنگی) و… می‌شوند. دسرها نیز شامل دسر سان‌ دای (ترکیب جلاتو، موز و توت فرنگی)، استر (لایه های جلاتو فندق، سس شکلات و توت فرنگی)، بانامارا (لایه‌های جلاتو، سس شکلات و موز) و…می‌شوند.

ساعت کاری در این مجموعه 9 صبح تا 12 شب است.
نشانی: تهران، بلوار کاوه ابتدای بلوار اندرزگو پلاک 138
شماره تماس: 22215739

بستنی منصور

بستنی منصور

بستنی منصور یکی از مشهورترین، قدیمی ترین و بهترین بستنی فروشی‌ ها در تهران است. شهرت این بستنی فروشی به حدی است که برای خریدن بستنی باید در یک صف طولانی منتظر بایستید که البته ارزش طعم عالی بستنی هایش را دارد.

این بستنی فروشی با ارائه انواع بستنی‌های با کیفیت و خوشمزه شهرت زیادی به دست آورده است. اما باید بدانید که علت محبوبیت بستنی منصور به دلیل بستنی‌های سنتی خاص و متفاوت و فالوده‌ های درجه یکش است. در این مجموعه، بر روی فالوده‌ها عرق بیدمشک و گلاب ریخته می‌شود که عطر و مزه فوق‌ العاده‌ ای را به آن می‌بخشد.

داخل مغازه فضایی برای نشستن وجود ندارد، اما می‌توانید بر روی نیمکت‌های جلو مغازه بنشینید. قیمت ها در این مجموعه متوسط و معقول هستند. اگر قصد ماندن در مغازه را ندارید می توانید بستنی را در ظروف یکی بار مصرف تحویل گرفته و با خود ببرید.

ساعت کاری این مجموعه از 9 صبح تا 2 عصر و از 4 عصر تا 12 شب می باشد.
نشانی: تهران، ونک، ملاصدرا، بعد از چهارراه شیراز، پلاک 93
شماره تماس: 88042959

بستنی سوئیت دریم جلاتو

سوئیت دریم

سوئیت دریم جلاتو یکی دیگر از مدرن ترین و بهترین بستنی فروشی ها در تهران است و یکی دیگر از مجموعه های جلاتو در این شهر می باشد. خبری از طعم و مزه های سنتی در این بستنی فروشی نیست.

آن ها جلاتو را همراه با چوروس (نوعی شیرینی اصیل اسپانیایی و مکزیکی) سرو می کنند. یک انتخاب برتر در این بستنی فروشی، چوروس است که از سس نوتلا و جلاتوی انتخابی خودتان و هم چنین تایپینگ‌ های مختلف مانند میوه فصل، سس‌ها و… تهیه می‌شود. هر روز بستنی های طعم و مزه خاص خود را دارند و البته بستنی ها به صورت اسکوپی، قیفی، نانی، چوبی و یا کیلویی فروخته می شوند. البته قیمت ها در این مجموعه نسبتا بالا است.

این مجموعه دارای فضای کافی برای نشستن شما می باشد و حتی دارای دو طبقه است. فضای این بستنی فروشی رنگارنگ و بسیار جذاب است. هم چنین بسته‌ بندی‌های آماده‌ای از بستنی نیز در این جا وجود دارد که می‌ توانید برای مهمانی‌های خود تهیه کنید.

ساعت کاری در این بستنی فروشی 10 صبح تا 12 شب در یک شنبه تا جمعه و 3 عصر تا 12 شب در روز شنبه است.
نشانی: تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، نرسیده به خیابان ونک، پلاک 229
شماره تماس: 88046262

بستنی مکلی

بستنی مکلی

بستنی مکلی یکی از بهترین بستنی فروشی ها در تهران است که به تازگی فعالیت خود را آغار کرده و تمرکز اصلی آن ها بر روی تولید جلاتو های با کیفیت با استفاده از عسل است. این جا می توانید به جای بستنی های سنتی با نان های حصیری، انواع بستنی های شکلاتی، فندقی، نوتلا، پسته و … را داخل وافل سفارش دهید. بستنی های مکلی با مغزهای مختلف و خوشمزه درست می شوند. به همین دلیل با نام ساندای نیز معروف هستند.

نشانی: تهران، مرزداران، ابتدای خیابان آریافر، نبش گلدیس 7، پلاک 21 | تهران، سعادت آباد بالاتر از ميدان كاج | تهران، پایین تر از چهار راه تیرانداز، نرسیده به فلکه اول تهرانپارس، بین 154 و 156 غربی، پلاک 78
شماره تماس: 44218053 (شهبه مرزداران) – 22382561 (شعبه سعادت آباد) – 77720950 (شعبه تهرانپارس)

بهترین بستنی فروشی ها چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی هایی که یک بستنی فروشی را جزو بهترین بستنی فروشی ها می کند:

  • از مواد مرغوب و تازه برای تهیه بستنی استفاده شود.
  • مسئولان در آن جا دارای صلاحیت لازم باشند.
  • فقط از شیر پاستوریزه استفاده شود.
  • از دستگاه یخ ساز در خود مجموعه استفاده کنند و از جای  دیگری یخ تهیه نکنند.
  • دارای تجهیزات کافی مثل یخچال برای نگهداری مواد باشد.
  • کارگران از نکات بهداشتی با اطلاع بوده و در نظافت خویش دقت کنند.

انواع بستنی ایرانی

بستنی سنتی

بستنی سنتی

یک بستنی ایرانی است از شیر، تخم مرغ، شکر، گلاب، زعفران، وانیل و پسته. به طور گسترده به بستنی ایرانی معروف است. بستنی سنتی اغلب حاوی تکه های خامه منجمد لخته شده است. گاهی اوقات، ثعلب نیز به عنوان یکی از مواد استفاده می شود.

تاریخ بستنی سنتی احتمالا در حدود 500 قبل از میلاد در امپراتوری هخامنشیان در ایران آغاز شده است. شربت های مختلف روی برف ریخته می شده تا غذاهای تابستانی به نام “یخ میوه ای” (شربت) تولید شود. به طور معمول، یخ با زعفران، آب انگور، میوه ها و طعم های دیگر مخلوط می شد. رهبر یونانی اسکندر مقدونی، که ده سال با ایرانیان جنگید، از “یخ های میوه ای” شیرین شده با عسل و سرد شده با برف لذت می برد.

فالوده

فالوده

یک دسر سنتی ایرانی شبیه به یک شربتی است. این دسر شامل رشته فرنگی نازک است که از نشاسته در شربت نیمه یخ زده حاوی شکر و گلاب تهیه شده است. فالوده اغلب با آب لیمو و گاهی پسته آسیاب شده سرو می شود.

در ایران، فالوده در بستنی فروشی ها و کافی شاپ ها با طعم هایی مانند پسته، زعفران، گلاب و عسل به فروش می رسد و می تواند در کنار بستنی سنتی سرو شود. فالوده شیرازی بسیار مشهور است.

برای تهیه یک خمیر نازک نشاسته (از سیب زمینی، پیاز، ذرت یا برنج) پخته می شود، سپس از طریق یک الک فشار داده می شود و رشته های ظریفی مانند رشته فرنگی تولید می کند و سپس در آب یخ سرد می شود. پس از آن، آنها را با مخلوط شربت ترکیب کرده و به سرعت خنک می کنند تا شربت حداقل نیمه منجمد شود.

کلام آخر

در این مقاله ۱۰ تا از بهترین بستنی فروشی ها در تهران را به شما معرفی کردیم. تمام تلاش سایت تاپتنا بر این بوده که مطالب مورد نیاز برای مخاطبان عزیز تهیه و منتشر کند. امیدواریم که سودمند بوده باشد. از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله سپاس گزاریم.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا