سرگرمی و ورزش

بهترین راکت های تنیس در بازار【سال1402】❤️ + لیست 10 تایی

آیا در جستجوی بهترین راکت های تنیس هستید؟ دیگر نیازی به گشتن نیست! ما در این مقاله شما را با 10 تا از بهترین راکت های تنیس در بازار آشنا می کنیم و اطلاعاتی را درباره اهمیت این وسیله بررسی می کنیم.

اهمیت کیفیت راکت تنیس

با توجه به کتاب “علم تنیس برای بازیکنان تنیس” نوشته هاوارد برودی، احتمالا مهم ترین عامل تارهای راکت تنیس شما است. هر چه سیم های راکت شما محکم تر باشد، قدرت کمتری برای یک ضربه نیاز خواهید داشت و برعکس. با کشیدن تارهای راکت خود، بازیکن می تواند با نیروی کمتر، ضربه قدرتی بزند. در نهایت، کشیدگی سیم های راکت شما بستگی به سبک بازی ای دارد که ترجیح می دهید انجام دهید. برای بازیکنانی که دوست دارند محکم به توپ ضربه بزنند و چرخش بیشتری داشته باشند، رشته های محکم تر مفیدتر هستند، در حالی که بازیکنانی که جنبش کمتری دارند ممکن است رشته های ضعیف تر را ترجیح دهند.

انتخاب دیگری که یک بازیکن باید انجام دهد نوع راکتی است که آن ها ترجیح می دهند. یک راکت سنگین تر برای بازیکنان پایه که دوست دارند در بازی های آهسته بازی کنند، ترجیح داده می شود. هیچ تنیسوری نمی تواند بدون راکت تنیس بازی کند و ویژگی های فنی راکت افراد به شدت بر بازی آن ها تاثیر می گذارد. به همین دلیل، مهم است که هنگام در نظر گرفتن اینکه با کدام راکت بازی کنید از این عوامل آگاه باشید.

این که آیا اولین راکت خود را می خرید یا راکت فعلی خود را عوض می کنید، در هر دو حالت انتخاب راکت مناسب می تواند دلهره آور به نظر برسد. ما کامل ترین لیست 10 تا از بهترین راکت های تنیس در بازار را چیده ایم که با تمام جزئیات ضروری سازماندهی شده است.

بهترین برندهای راکت تنیس کدامند؟

در ادامه 10 تا از بهترین راکت های تنیس در بازار را به شما معرفی می کنیم:

راکت تنیس بابولت (Babolat)

راکت تنیس بابولت

راکت تنیس بابولت را در سال 1994 تولید شد و به سرعت معیار قدرت را تعیین کرد. با هر مدل بعدی، برای پاسخگویی به خواسته های بازی، نوآوری و تکامل یافت. جای تعجب نیست که بابولت یکی از محبوب ترین و بهترین راکت های تنیس در جهان است.

شما قدرت می خواهید، دنبال چیز دیگری نباشید! سطح مهارت شما هر چه باشد، قدرت چیزی است که این راکت را نمادین کرده است. این راکت تنیس یکی از پرفروش ترین راکت های تمام دوران است. هنگامی که بازی متشنج است، می توانید به راکت خود تکیه کنید تا دقیقا همان چیزی را که مشتاق آن هستید انجام دهید: یک ضربه مرگبار!

ویژگی های این محصول:

  • انعطاف: 72 RA
  • اندازه سر: 645 سانتی متر مربع
  • طول: 685 سانتی متر
  • جنس: گرافیت
  • وزن: 300 گرم

راکت تنیس هد (Head)

راکت تنیس هد

این نسخه از راکت تنیس دارای طراحی خاصی است. این راکت به شما امکان می دهد بازی سریع خود را انجام دهید، زیرا به شما کنترل و مانور می دهد و کار با آن آسان است. در حالی که فناوری پیشرفته Graphene 360+ HEAD انتقال بهینه انرژی، انعطاف پذیری بهتر و احساس ضربه تمیز را ارائه می دهد، الگوی رشته 16/19 آن چرخش بیشتری را نیز ارائه می دهد.

برند هد دارای انواع مختلف و بسیار راکت تنیس است و این مدل تنها یک نمونه از مدل های مختلف راکت تنیس ارائه شده توسط این برند است. برند هد برای هر بازیکنی با هر سبکی، راکت تنیس مناسب وی را ارائه می دهد که همین ویژگی هد را به یکی از بهترین راکت های تنیس تبدیل کرده است.

ویژگی های این محصول:

  • مساحت سر: 645 سانتی متر مربع
  • طول: 68 سانتی متر
  • وزن: 326 گرم

راکت تنیس ویلسون (Wilson)

راکت تنیس ویلسون

پرطرفدارترین قاب در سری ویلسون، از بهترین راکت های تنیس در بازار، این قاب است. طراحی کربن که به صورت استراتژیک در سراسر قاب قرار گرفته است، انعطاف پذیری و ثبات قاب را برای احساس برتر افزایش می دهد. آخرین نسخه این راکت عملکرد قابل توجهی را برای طرفداران مشتاق ویلسون به ارمغان می آورد.

ویژگی های این محصول:

  • وزن: 305 گرم
  • اندازه سر: 632 سانتی متر مربع
  • طول: 68 سانتی متر
  • نقاط تعادل: 32 سانتی متر
  • دارای نگاشت اختصاصی کربن برای انعطاف پذیری بیشتر و اتصال بهتر به توپ

راکت تنیس دانلوپ (Dunlop)

راکت تنیس دانلوپ

ماموریت دانلوپ گسترش سلامت و شادی از طریق ورزش است. زیرا ورزش متعلق به همه است. هر کسی که می خواهد بازی کند، می تواند بازی کند. تنها چیزی که نیاز دارید شور و شوق بازی و به اشتراک گذاری بازی است. دانلوپ بیش از یک قرن است که خدمات وسایل ورزشی ارائه می دهد و از بهترین راکت های تنیس در بازار شده است.

ورود به سطح جدیدی از کنترل به لطف راکت تنیس دانلوپ، با یک راکت نرم تر و منعطف تر بازی کنید. این راکت تنیس با خاصیت ارتجاعی بالا و میرایی ارتعاش در ناحیه دسته به بازیکنان احساس سفتی کمتری می دهد. بنابراین به شما این امکان را می دهد که کنترل هر ضربه را در دست داشته باشید.

ماده فوق العاده ای که راکت تنیس دانلوپ از آن ساخته شده، الاستیک بوده و ضربه قدرتی را از بین می برد و ارتعاشات قاب را تا 37 درصد کاهش می دهد، در نتیجه احساس ضربه راحت تر و احتمال آسیب کمتر می شود و قدرت را به طور مساوی در سیم ها توزیع می کند.

راکت تنیس لاکست (Lacoste)

راکت تنیس لاکست

ظرافت با راکت تنیس لاکست با واقعیت ملاقات می کند، با یکی از بهترین راکت های تنیس در بازار. این قاب به لطف فناوری X-DAMP راحتی فوق العاده ای را با احساس منحصر به فرد و صدا به همراه می آورد. لاکست به لطف سیستم ارتعاشی این راکت تنیس، راحتی ایده آل را تضمین می کند.

این قاب هم چنین شامل یک الگوی رشته متغیر، با یک الگوی رشته 16×19 است که به بهبود عملکرد راکت کمک می کند. با این ویژگی، راکت تنیس لاکست دارای تعداد رشته بیشتری در وسط راکت برای قدرت کنترل شده است. این راکت تنیس برای بازیکنانی که به دنبال بازی با سرعت و کنترل بیشتر هستند، انتخابی عالی است.

ویژگی های این محصول:

  • مساحت سر: 645 سانتی متر مربع
  • طول: 68 سانتی متر
  • وزن (تار): 289 گرم
  • الگوی رشته ها: 16×19
  • جنس: گرافیت

راکت تنیس گاما (Gamma)

راکت تنیس گاما

از تجربه بازی مشتریان گاما با ترکیب تکنولوژی و مواد باور نکردنی برای معرفی تجهیزات منحصر به فرد و رقابتی به دنیای ورزش تنیس لذت ببرید. این برند لوازم ورزشی که از بهترین راکت های تنیس در بازار است، تولید کننده انواع مختلف راکت تنیس برای بازیکنان با سبک ها و علایق مختلف است.

این راکت تنیس سنگین اما به طرز شگفت انگیزی به راحتی قابل حرکت است و به کسانی که قادر به تاب خوردن هستند با قدرت شگفت انگیز پاداش می دهد! دارای الگوی رشته 16×19 برای کنترل قدرت می باشد. راکت تنیس گاما از آیرودینامیک پیشرفته برای طراحی استفاده می کنند، با اشکال منحصر به فرد هندسی، برای منحرف و ساده سازی جریان هوا در اطراف قاب طراحی شده است.

این راکت تنیس از برند گاما مخصوص بازیکنانی است که حرکات کوچک تند دارند. دارای یک شکل غیر معمول سر و قدرت و راحتی زیاد است. با توجه به حداکثر طول راکت مجاز در تنیس، بازیکن می تواند برد وسیعی را با این راکت تنیس به دست آورد.

ویژگی های این محصول:

  • مساحت سر: 755 سانتی متر مربع
  • طول: 69 سانتی متر
  • وزن (رشته): 269 گرم
  • الگوی رشته: 16×19

راکت تنیس تکنیفیبر (Tecnifibre)

راکت تنیس تکنیفیبر

این راکت از بسیار محصولات تولیدی برند تکنیفیبر، محصولی است که دنیل مدودف، یکی از بهترین بازیکنان تنیس جهان و قهرمان اوپن آمریکا 2021، از آن استفاده می‌کند. این راکت که وزن آن 305 گرم است، برای بازیکنان نیمه‌ حرفه‌ ای و حرفه‌ ای انتخاب با وزن سویینگ 333 پایداری خوبی دارد و با آن می‌ توان ضربات عمیقی به توپ زد.

تکنیفیبر یک برند فرانسوی و از بهترین راکت های تنیس در بازار است که انواع راکت های تنیس با ویژگی های مختلف برای بازیکنان با سبک ها و درجه های مختلف تولید می کند. این راکت به خصوص از این برند، تست، انتخاب و امضا شده توسط ایگا شفیونتک می باشد.

ویژگی های این محصول:

  • قدرت قابل کنترل، به لطف هندسه قاب
  • سرعت چرخش مطلوب با مشخصات دقیق تنظیم شده
  • طراحی شده با ایگا (امضای او روی قاب مشخص شده است)
  • مساحت سر: 632 سانتی متر مربع
  • طول: 68 سانتی متر
  • وزن (رشته): 312 گرم
  • الگوی رشته: 16×19

راکت تنیس پرو کنکس (ProKennex)

راکت تنیس پرو کنکس

راکت پرو کنکس را به شما معرفی می کنیم! این راکت برای بازیکنان با تجربه ای که می خواهند ثبات بیشتری در ضربه همراه با سطوح خطرناک قدرت و چرخش داشته باشند مناسب است. این راکت دارای تکامل یافته ترین نسخه فناوری Kinetic Quadfocus است که جرم متحرک را در نقاط کلیدی سر راکت مستقر می کند تا از شما در برابر ارتعاش، ضربه و گشتاور راکت محافظت بیشتری کند. پرو کنکس با استفاده از فناوری Comfort Cap، بیشتر از بازو در برابر ارتعاشات شدید محافظت می کند.

راکت پرو کنکس هم چنین دارای یک ساختار محکم است. در حرکت زمینی عملکرد بهتری را جهت دهی به سطوح بالاتر یا هدایت توپ با قدرت در زمین انجام می دهد. قدرت عظیمی در اختیار کسانی است که این راکت را سریع می چرخانند. این راکت در مجموع، این یک گزینه عالی برای بازیکنانی است که می خواهند یک راکت بهتر با ثبات چشم گیر و قدرت زیاد داشته باشند. پرو کنکس از بهترین راکت های تنیس در بازار و جهان است.

ویژگی های این محصول:

  • مساحت سر: 645 سانتی متر مربع
  • طول: 67 سانتی متر
  • وزن (رشته): 337 گرم
  • الگوی رشته: 16×20

راکت تنیس ولکل (Volkl)

راکت تنیس ولکل

این برند آلمانی لوازم ورزشی از بهترین راکت های تنیس در بازار است. این راکت بخصوص از این برند دقت خام و چرخش آسان نسل قبلی را حفظ می کند. این چوب با وزن تقریبی 340 گرم وزن مناسبی دارد، اما سبک به نظر می رسد و کنترل کاملی بر نوسانات ارائه می دهد. مانند سایر مدل های این برند، این راکت دارای فناوری V-Feel است که توسط ماده ای به نام VCell متصل شده است، یک ماده سلولزی سبک و قوی که برای بهبود پاسخگویی به آن اضافه شده است.

سایر فناوری های V-Feel شامل به روزرسانی دسته است که برای جذب ضربه بیشتر با فناوری مواد به نام REVA تقویت شده است. از پایه، این چوب در نوسانات بسیار دقیق است. هم چنین دارای ثبات بیشتری نسبت به نسخه 300 گرمی است که باعث جذب بهتر و تغییر مسیر می شود. اگر چه به آسانی مانند راکت بازیکن معمولی شما سرعت نمی گیرد، اما بازیکنان باتجربه زیپ بیش از اندازه کافی برای چرخش قدرت و چرخش پیدا می کنند.

این راکت کنترل و چرخش کافی برای کار با توپ در فضاهای تنگ را دارد. در نهایت، مانند نسل های گذشته این راکت، V-Feel یک گزینه عالی برای مهاجم است که می خواهد یک سلاح قابل اعتماد برای زمانی که سرعت ضربه افزایش می یابد، داشته باشد.

ویژگی های این محصول:

  • مساحت اصلی: 632 سانتی متر مربع
  • طول: 68 سانتی متر
  • وزن (تار): 340 گرم
  • الگوی رشته: 16×19

راکت تنیس یونکس (Yonex)

راکت تنیس یونکس

یونکس برخی از به روزرسانی های جدید فوق العاده را در خط راکت EZONE خود برای سال 2020 ارائه می دهد. این سری راکت EZONE به روز شده نسخه 2018 را است. راکت یک قاب با چرخش آسان دارد که احساس عالی، چرخش و ثبات را ارائه می دهد. راکت های تولید شده توسط یونکس از بهترین راکت های تنیس هستند و یونکس نیز از بهترین راکت های تنیس در دنیاست.

قالب گرافیت الاستیک قوی به ثبات و قدرت بیشتر کمک می کند. به طور کلی، این سری از راکت های یونکس قدرت را در دستان بازیکنان قرار می دهد و اجازه می دهد تا سرعت توپ بیشتر شود. این راکت برای بازیکنان سطح متوسط ​​تا مبتدی که به دنبال قدرت قابل کنترل از یک قاب سبک تر با اندازه سر بزرگ هستند، یک گزینه قابل توجه است.

راهنمای خرید راکت تنیس

برای تمرین تنیس، یک راکت تنیس قوی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اما این را نمی فهمید مگر اینکه قبل از خرید، این موارد را در نظر بگیرید:

نوع راکت تنیس

یک راکت تنیس به چند شکل ارائه می شود. در این جا، ما در مورد هر نوع راکت صحبت می کنیم تا مشخص شود چرا ممکن است یکی را بر دیگری در ترجیح دهید.

راکت قدرت
راکت تنیس قدرت، همان طور که از نامش پیداست، برای بازیکنانی ساخته شده است که خواهان پرخاشگری و عملکرد بیشتر هستند. در دنیای تنیس، خرید یک راکت تنیس قدرت بیش از یک تجمل برای پیروزی در مسابقات است. عملکرد راکت قدرت این است که به شما کمک کند تا جایی که ممکن است با نیرو بیشتر به توپ ضربه بزنید.

به طور کلی، راکت های قدرت بیشتر برای مبتدیانی استفاده می شود که هنوز مهارت خود را در بازی تنیس توسعه نداده اند. این مدل راکت تنیس بیشتر کنترل قدرت را برای شما انجام می دهد. به همین دلیل است که برای مردان، زنان و کودکانی که قدرت زیادی برای ضربه زدن قوی ندارند، انتخاب خوبی است.

ویژگی های یک راکت قدرت عبارتند از: قاب سفت، سبک وزن، اندازه قاب بزرگ و سر بزرگ تر. سر بزرگ قدرت بیشتری را ارائه می دهد در حالی که افزایش طول راکت تنیس کنترل جهت را ارائه می دهد. فریم سفت و ساختار سبک باعث افزایش سرعت می شود بدون اینکه در راحتی و انعطاف پذیری فیزیکی به خطر بیفتد.

راکت کنترل
یک راکت تنیس کنترل برای بازیکنانی ساخته شده است که بیشتر از قدرت می خواهند کنترل داشته باشند. این زمانی است که شما قدرت فیزیکی برای چرخاندن راکت و ضربه محکم را دارید، اما کنترل جهت چیزی است که شما فاقد آن هستید. راکت تنیس کنترل چیزی است که اکثر تنیسورهای سطح متوسط ​​و حرفه ای از آن استفاده می کنند.

اما باید گفت هرگز مستقیما به این نتیجه نرسید که آماده استفاده از راکت کنترل هستید. توصیه می شود قبل از آزمایش یک راکت کنترل در زمین، همه انواع و مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید.

ویژگی های راکت کنترل عبارتند از: یک قاب قابل انعطاف، وزن سنگین، بدن کوتاه و سر کوچک تر. اندازه کوچک باعث افزایش کنترل جهت و کاهش قدرت می شود. کاهش طول، بر خلاف راکت قدرت، انعطاف پذیری و کنترل چرخش بیشتری به بازیکن می دهد.

بهترین راکت های تنیس

راکت تنیس تویینر
راکت های تویینر در جایی بین راکت تنیس قدرت و کنترل قرار می گیرند. دارای تهاجم یک راکت قدرت و کنترل جهت راکت کنترل است. با این وجود، این دسته از راکت های تنیس برای عملکرد همه جانبه عالی هستند.

اگر می خواهید ترکیبی از قدرت و کنترل را داشته باشید، مخصوصا برای بازیکنان گاه به گاه و تفریحی، یک راکت تنیس تویینر انتخابی ایده آل است. هم چنین برای بازیکنان مبتدی و جوان که می خواهند بازی واقعی را تجربه کنند، کار می کند.

ویژگی های یک راکت تنیس توینر عبارتند از: یک قاب متوسط​، ساختار متوسط ​​وزن، هسته سفت و میانه و بدنه متوسط. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، یک راکت تویینر بین دو مورد اول است که باعث می شود برای انواع سبک ها و مهارت های بازی مناسب باشد.

انتخاب مواد مناسب رشته تنیس

رشته های تنیس یا از مواد طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده است. سیم های مصنوعی از چندین گزینه مانند نایلون، پلی استر یا کولار تشکیل شده است. انتخاب مواد مناسب رشته تنیس می تواند یک فرآیند گیج کننده باشد، اما با دانستن انواع راکت تنیس و ویژگی های آن ها، کار آسان تر می شود:

  • رشته های طبیعی: از روده گاو ساخته شده اند و با دوام ترین و موثرترین راکت ها هستند که توسط بازیکنان حرفه ای استفاده می شوند. برای افزایش چرخش، انعطاف پذیری و نیرو عالی هستند.
  • رشته های نایلونی: محبوب ترین و با دوام ترین رشته هایی هستند که استفاده می شوند و دوام و چسبندگی را ارائه می دهند.
  • رشته های پلی استر: احساس نرم تری نسبت به سیم های نایلونی دارند، اما از نظر استقامت و مقاومت برتر هستند. بازیکنان اغلب رشته های پلی استر را برای مسابقات انتخاب می کنند.
  • رشته های کولار: قوی ترین و تهاجمی ترین رشته های موجود هستند. برای انتقال و قدرت فوق سریع، فقط سیم های کولار را انتخاب کنید.

اندازه ایده آل گریپ برای شما چقدر است؟

اندازه گرفتن راکت تنیس به اندازه دست شما مربوط می شود. راکت های تنیس مدرن دارای جدول اندازه گیری استاندارد برای بازیکنان هستند. شما به یک راکت تنیس نیاز دارید که راحت در دست بگیرید و برای مدت طولانی با آن بازی کنید.

چند روش برای اندازه گیری دستان خود برای اندازه ایده آل راکت تنیس وجود دارد. یکی از این روش ها به صورت زیر است:

انگشتان خود را دراز کنید، فاصله ای بین انگشتان باقی نماند. یک خط کش را به موازات انگشت حلقه روی دست خود قرار دهید. مطمئن شوید که خط کش با چین پایین کف دست تراز شده باشد. این باید اندازه شما باشد.

بهترین راکت های تنیس

انتخاب اندازه سر

بدیهی است که اندازه سر راکت تنیس بزرگ تر به معنای منطقه ضربه بزرگ تر است و باعث می شود ضربه زدن به توپ ها در وسط فریم راحت تر شود. اندازه متوسط ​​کنترل زیادی را ارائه می دهد، که برای بازیکنان با تجربه تنیس بسیار مناسب است. وقتی نوبت به انتخاب اندازه مناسب سر می رسد، ممکن است بخواهید قدرت راکت و سطح ضربه را بررسی کنید.

سبک یا سنگین

در نظر گرفتن وزن هنگام انتخاب راکت تنیس بسیار مهم است. 3 وزن راکت تنیس وجود دارد: سنگین، متوسط و سبک. هر کدام ویژگی ها، جوانب مثبت و منفی خود را دارند. با این حال، بهترین روش برای اندازه گیری یک راکت تنیس استفاده از نقاط تعادل آن است.

کشیدگی رشته ها

کشش سیم کم، قدرت و چرخش بیشتری را ارائه می دهد. از احساس نرم تر و راحت تری نیز برخوردار است. از طرف دیگر، کشش زیاد سیم، مانور و تعادل بیشتری را ارائه می دهد. هر چه رشته راکت تنیس نازک تر باشد، عملکرد بهتری دارد. تارهای نازک نسبت به تارهای ضخیم بیشتر مستعد ضربه زدن هستند، بنابراین این بستگی به سبک بازی شما دارد.

طول راکت تنیس

طول ایده آل راکت تنیس شما باید از 68 تا 71 اینچ متغیر باشد. اگر می خواهید قدرت و کنترل بیشتری داشته باشید، انتخاب راکت تنیس کوتاه تر بهترین گزینه است.

انعطاف پذیری و سفتی راکت تنیس

سفتی و انعطاف پذیری بر کنترل چرخش، کشش و قدرت تاثیر می گذارد. یک راکت تنیس انعطاف پذیر، قدرت، کنترل و جذب ضربه را بیشتر می کند. راکت های تنیس سفت قدرت زیادی را بدون مانور و جذب ضربه ارائه می دهند. بنابراین تنها چند بازیکن پیشرفته ممکن است از آن سود ببرند.

کلام آخر

در این مقاله 10 تا از بهترین راکت های تنیس در بازار را به شما معرفی کردیم. تمام تلاش سایت تاپتنا بر این بوده که مطالب مورد نیاز برای مخاطبان عزیز تهیه و منتشر کند. امیدواریم که سودمند بوده باشد. از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله سپاس گزاریم.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا