کسب و کار

بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران【سال1402】⭐ + لیست 10 تایی

در این مقاله قصد داریم 10 تا از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران را به شما معرفی کنیم و هم چنین کمی با این وسیله پرکاربرد آشنا شویم.

چرا باید بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران را خبر کنیم؟

از مشکلات رایجی که می تواند برای آسانسور پیش بیاید و نیاز به سرویس آسانسور خواهید داشت:

  • توقف ناگهانی آسانسور
  • زمان انتظار زیاد
  • موتور روشن نمی‌شود و از مدار هیچ گونه جریانی عبور نمی‌کند
  • افزایش دما
  • باز نشدن درب آسانسور در طبقات

بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران کدامند؟

در ادامه این مقاله 10 تا از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد:

آیتکس

سرویس آسانسور آیتکس

آیتکس سامانه‌ای است که به‌ صورت تخصصی بر ارائه خدمات آسانسور اعم از تعمیر آسانسور، سرویس و نگهداری آسانسور، ایمن‌ سازی آسانسور، استاندارد سازی آسانسور، نوسازی آسانسور، بازسازی آسانسور، تزئینات آسانسور، کابین آسانسور، زیباسازی آسانسور و کلیه امور مربوط به سرویس آسانسور فعالیت می‌کند و مطمئنا یکی از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران محسوب می شود. هدف ما در آیتکس ارائه خدمات با کیفیت بالا و متفاوت از دیگر ارائه‌ دهندگان خدمات آسانسور است.

آیتکس برخلاف دیگر سامانه‌ های خدمات فقط نقش واسط بین تعمیرکار آسانسور و مشتری را ندارد، بلکه تکنسین و سرویس کار آسانسور، قبل از به‌کارگیری توسط آيتكس، احراز هویت شده و تمامی دوره‌های آموزشی مربوط به آسانسور را گذرانده است. پس از اعزام تکنسین، تیم پشتیبانی آیتکس بر تمامی مراحل انجام کار نظارت دارد و ارتباط ما با شما قطع نمی‌شود. پس از ثبت درخواست خدمات آسانسور در آيتكس باید به شما بگوییم که خیالتان از بابت آسانسور راحت…

خدمات آسانسور آیتکس

  • استانداردسازی آسانسور: گاهی نصب‌کنندگان آسانسور توانایی لازم را برای ایمن‌سازی و استانداردسازی آسانسور ندارند؛ همین است که در روند بازرسی‌ها برای اخذ گواهی استاندارد آسانسور، آسانسور شما استاندارد و ایمن تشخیص داده نمی‌شود و نمی‌توانید استاندارد اولیه آسانسور یا استاندارد ادواری آسانسور دریافت کنید. در این موارد، کارشناسان متخصص آیتکس، قبل از حضور بازرس به محل شما می‌آیند تا تمام موارد غیراستاندارد آسانسور شما را مشخص کنند تا شما بتوانید با صرف کمترین هزینه، استاندارد آسانسور خود را دریافت کنید.
  • خدمات سرویس و نگهداری آسانسور: معقول‌ ترین و به‌ صرفه ترین راه برای گرفتن خدمات مناسب از آسانسور، سرویس و نگهداری آسانسور است. پس از عقد قرارداد خدمات سرویس و نگهداری آسانسور، اگر مابین دو سرویس دوره‌ای آسانسور شما، خرابی یا اختلال موردی در عملکرد آسانسور ایجاد شد، به دلیل برخورداری شما از قرارداد خدمات سرویس و نگهداری آسانسور، تعمیر آسانسور و رفع خرابی موردی آن به‌ طور رایگان صورت می‌گیرد. حین قرارداد، سرویسکاران آسانسور آیتکس، همراهان آسانسور شما خواهند بود!
  • خدمات بازسازی آسانسور و تزئینات آسانسور: تعداد زیادی از آسانسور هایی که در سال‌ های گذشته نصب شده‌اند، اکنون از نظر فنی، موتوری و یا کابین فرسوده و دچار مشکل شده‌اند؛ در بعضی موارد کابین در هنگام حرکت، سر و صدای زیادی تولید می‌کند یا خرابی‌های مکرر آسانسور باعث از بین رفتن آرامش ساکنین می‌شود؛ گاهی ظاهر فرسوده کابین آسانسور زیبایی ساختمان را تحت‌ الشعاع خود قرار داده و از طرفی هزینه نصب دوباره آسانسور نیز بسیار بالاست. خدمات بازسازی و تزئینات کابین آیتکس برای برطرف کردن این مشکل طراحی شده و شامل نورپردازی کابین، طراحی کابین، تزئین کابین، ایمن‌سازی کابین و نصب کابین آسانسور است. همین طور، بازسازی آسانسور شامل تشخیص مشکلات آسانسور، شناسایی قطعات فرسوده، نوسازی آسانسور و بهینه کردن کارکرد آسانسور است.

نشانی: تهران، خيابان آزادی، پشت دانشگاه شريف، پلاک 83
شماره تماس: 88939825

شرکت آسانسور معید آسان بر

شرکت آسانسور معید آسان بر

شرکت آسانسور معید آسانبر البرز، از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران با کادر مجرب و سال ها تجربه، آماده طراحی و اجرای انواع آسانسور و بالابر در کرج و سطح استان البرز و تهران است.

خدمات این شرکت عبارتند از:

  • نصب انواع آسانسور گیرلس، روملس (MRL)، گیربکس، هیدرولیکی
  • تعمیر آسانسور – سرویس و نگهداری آسانسور در کرج (گیرلس ،روملس، گیربکس، هیدرولیک ،ماشین بر و…)
  • بازسازی انواع آسانسور و بالابر در کرج و استان البرز و تهران
  • اجرای بالابرهای هیدرولیکی و ماشین بر (مغازه ای، فروشگاهی، کارگاهی، مسکونی)
  • تولید و فروش کابین آسانسور
  • نصب آسانسور با موتور گیرلس: زیلابگ آلمان، EMF آلمان تکفاز با سیصد start بدون نیاز به برق، ویتور، آلبرتو ساسی ایتالیا و ژی زی چین و…

نشانی: تهران، اشرفی اصفهانی
شماره تماس: 55139874

شرکت فنی و مهندسی آروین تجارت آسان بر

شرکت فنی و مهندسی آروین تجارت آسانبر

شرکت فنی مهندسی آروین تجارت آسان بر، عضو رسمی اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی️ و دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صمت، از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران است. این شرکت افتخار دارد که با بیش از ۲۰ سال تجربه و بالغ بر ۲۰۰ پروژه مسکونی، اداری و تجاری، دولتی، صنعتی و درمانی در خدمت شما عزیزان است. انواع آسانسور هیدرولیک و کششی، پله برقی و بالابر کششی و هیدرولیک را می توانید از این شرکت تهیه کنید.

️تخصص و رضایت مندی را با شرکت فنی مهندسی آروین تجارت آسان بر تجربه کنید. بخشی از خدمات این شرکت به مشتریان شامل:

  • سرویس دوره ای (ماهانه)
  • رفع خرابی در کوتاه ترین زمان
  • تعمیرات تخصصی
  • اخذ استاندارد
  • تعمیر موتور گیربکس

با عقد قرارداد سرویس و نگهداری از یک سال بیمه رایگان بهره مند شوید.

نشانی: تهران، شهرک راه آهن، میدان اتریش، خیابان بنفشه، بنفشه 11، مجتمع تجاری اداری باران، طبقه 3، واحد 417
شماره تماس: 09205658767 – 44769901 – 44769887 – 44767824

اوج سازه مائین

اوج سازه مائین

طراحی، تولید، فروش، نصب و خدمات پس از فروش انواع آسانسور و پله برقی در شرکت اوج سازه مائین، یکی از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران، انجام می شود. این شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی از وزارت صنعت معدن تجارت و پروانه کسب از اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی می باشد. سرویس آسانسور خود را می توانید به این شرکت بسپارید و مطمئن باشید که به طور منظم و دقیق خدمات مورد نیاز شما انجام خواهد شد.

نشانی: تهران، خیابان فرجام، پلاک 495، واحد 5
شماره تماس: 33790551

شرکت آسان صعود صنعت

شرکت آسان صعود

سرويس و نگهداری يک آسانسور جزء لاينفک آن می‌ باشد. حتی داشتن مدرن‌ ترین آسانسورها با بهترين مشخصه، باز هم نياز به خدمات پس از فروش و سرویس ماهانه آسانسور را از بین نمی برد. بعد از انتخاب يک آسانسور با كيفيت كه با مشاوره، راهنمايی و نصب راه اندازی گرديده و تحويل استاندارد شده، مصرف كننده باید در جهت خدمات ماهیانه سرویس و نگه‌ داری با شرکت ‌های دارای مجوز از وزارت صنایع و معادن تماس بگیرد.

مهم ترین عامل در انتخاب یک شرکت سرویس و نگه داری، دارا بودن تجربه و تکنسین فنی و نرم افزار کار آمد می‌ باشد. شركت آسان صعود صنعت با بكار گيری نيروهای فنی و خدمات متمايز تبدیل به یکی از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران شده و سعی در ارائه خدمات سرويس و نگهداری متفاوت نموده است.

نشانی: تهران، سعادت آباد، خیابان سرو غربی، 20 متری آسمان، بین 7 و 9 شرقی، پلاک 55، واحد 1
شماره تماس: 22381231 – 22379379

شرکت فراز بام ماهان

شرکت فراز بام ماهان

شرکت فراز بام ماهان در سال 1387 با بهره گیری از متخصصین این حرفه آغاز به فعالیت نمود. پرسنل این شرکت تحصیل کرده رشته های مهندسی بوده و کار و فعالیت آسانسور را به صورت علمی پیگیری و اجرا می کنند. حال آن که در این شرکت تجربه بالای مدیران باعث گردیده تا تجربه و علم در کنار هم قرار گیرند و این شرکت از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران محسوب شود.

این شرکت در سال 1395 تصمیم به تولیدات قطعات آسانسور به صورت بومی نمود و کارخانه ساخت کابین آسانسور را با محوریت کیفیت را آغاز نمود و هم اکنون جزو تولید کنندگان خوب کابین آسانسور می باشد.

ویژگی های این شرکت:

  • دارا بودن تخصص نصب انواع پکیج های اروپایی
  • دارا بودن قوی ترین گروه فنی و مهندسی جهت ارائه خدمات پس از فروش که دارای اهمیت خاصی می باشد.
  • ارائه خدمات مشاوره ای توسط گروه مهندسین در طراحی و انتخاب انواع آسانسور های صنعتی و پالایشگاهی با IP ویژه
  • تعهد و التزام به اخلاق حرفه ای و مهندسی در تمامی شئون کاری
  • تامین قطعات آسانسور به مدت ده سال پس از امضا قرارداد
  • تامین بیمه نامه مسئولیت مدنی در قبال سرنشین آسانسور

نشانی: تهران، صادقیه، آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع اباذر ساختمان راز، واحد 104
شماره تماس: 62901000 – 44057535

شرکت پین ورک

شرکت پین ورک

پین‌ ورک برای راحتی کار بهترین متخصصان در زمینه تعمیر آسانسور، نگهداری آسانسور و سرویس آسانسور در سراسر تهران را در دسترس شما قرار داده تا خیالتان از بابت تعمیر آسانسور راحت باشد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که قطعات آسانسور مانند یک زنجیر به هم متصل هستند و خرابی یک قطعه موجب خرابی و خلل در کار بقیه اجزاء می‌ شود. پس با تعمیر به موقع یک قطعه از آسانسور از خرابی مکرر دیگر قطعات پیشگیری می‌ کنید.

زیر ۱۵ دقیقه، یک متخصص در زمینه نصب، سرویس و تعمیر آسانسور از پین ورک معرفی می‌گردد. بعد از تاییدتان، تعمیرکار در سریع‌ ترین زمان در محل حاضر است.

مزایای استفاده از خدمات تعمیرات آسانسور در پین ورک:

  • پین ورک تعمیرکاران و متخصصین آموزش دیده با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه تعمیرات آسانسور در اختیار دارد.
  • پین ورک دارای چندین مرکز با تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه در تهران بوده که می‌توانند همه‌ مشکلات و ایرادات آسانسور را با هر نوع برند و مدلی تعمیر کنند.
  • در سریع ترین زمان ممکن تعمیرکار پین ورک در محل حاضر می شود. اولویت این شرکت تعمیر قطعات آسانسور شما است.
  • در صورت لزوم با قطعات اورجینال تعویض می گردد.
  • در پین ورک هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی کنید.
  • ضمانت نامه تعمیر یا تعویض قطعات در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

نشانی: میدان ونک، خیابان حقانی، چهار راه جهان کودک، پلاک 40، طبقه دوم
شماره تماس: 87700770

شرکت آقای آسانسور

شرکت آقای آسانسور

خدمات شرکت آقای آسانسور:

  • تولید و ساخت آنواع آسانسور: آقای آسانسور با در اختیار داشتن ماشین‌‌ آلات مدرن در کارخانه‌ ای مجهز، تولیدکننده‌ قطعات آسانسور و انواع کابین نفربر، ماشین‌بر صنعتی، بیماربر و پانوراما به همراه تزیینات متنوع و لوکس است و از بهترین سرویس کارهای آسانسور محسوب می شود.
  • نصب و راه اندازی انواع آسانسور: با توجه به انواع آسانسورها (کششی، هیدرولیک، گیرلس، روملس و …) که هر یک نیازمند دانش و تجربه‌ بسیار می‌باشد، آقای آسانسور با نیروهای متخصص خود بر اساس بالاترین استانداردها عهده‌دار انجام تمامی مراحل نصب و راه اندازی است.
  • سرویس و نگهداری ادواری آسانسور: پس از اتمام نصب و تایید اداره استاندارد، داشتن قرارداد سرویس و نگهداری با شرکت معتبر و دارای پروانه‌ مونتاژ، از اساسی‌ترین نیازهای ساختمان می‌باشد. آقای آسانسور با انعقاد قرارداد سرویس و نگهداری و بیمه کامل آسانسور با مدیران ساختمان، ماهیانه و به صورت زمان‌بندی‌شده، مبادرت به سرویس آسانسور بر اساس چک لیست ارائه شده سندیکای آسانسور و پله‌برقی ایران می‌نماید.
  • تعمیر و رفع نقص آسانسور: پس از تماس شما، تیم فنی در کمتر از یک ساعت در محل شما جهت تعمیرات و مشکلات فنی حاضر می شود. آقای آسانسور از ساعت 8 تا 22 روزانه در حال فعالیت است و اگر در خارج از این زمان تمایل به برقراری تماس برای رفع نقص داشتید می توانید از فرم های داخل سایت اقدام نمایید تا در اولین روزکاری پس از آن رسیدگی انجام شود.
  • بازسازی و تزیین کابین: اگر از وضعیت عملکرد آسانسور ساختمان خود رضایت ندارید و یا تمایل دارید ظاهر کابین را مدرن و تزئین کنید، می توانید به آقای آسانسور اعتماد کنید. بازسازی و دیزاین آسانسور، مطابق سلیقه شما با مناسب ترین قیمت در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.
  • قطعات و تجهیزات جانبی آسانسور: طراحی و نصب صحیح یک آسانسور، همواره نیازمند تجهیزات و قطعات خاص است که آقای آسانسور بهترین‌ها را فراهم کرده است. قطعاتی که آقای آسانسور ارائه می نماید شامل: کابین، درب، موتور، شستی، تابلو فرمان و تجهیزات جانبی آسانسور است.

نشانی: خیابان شریعتی، بالاتر از بهشتی (چهار راه قصر)، کوچه شهید متحیری، پلاک 2، طبقه اول
شماره تماس: 45384 – 09127066896

شرکت فنی مهندسی آسانسور پانیک

شرکت فنی مهندسی آسانسور پانیک

شرکت فنی مهندسی آسانسور پانیک تهرانپارس در زمینه اجرا، نصب صفر تا صد انواع آسانسور های کششی، هیدرولیک، گیرلس و روملس، بازسازی انواع آسانسور های قدیمی سرویس نگهداری و خدمات پس از فروش آن فعالیت می کند. این شرکت می تواند جزء بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران محسوب شود.

نشانی: تهرانپارس، قنات کوثر، کوچه 7 مرکزی، پلاک 70
شماره تماس: 09129299286 (مدیر فروش) – 09190735368 (خدمات سرویس نگهداری)

شرکت آسان راهبر یاران

شرکت آسان راهبر یاران

شرکت آسان راهبر یاران در زمینه طراحی، مشاوره، تعمیر و نگهداری سرویس و بازسازی فروش، نصب و راه اندازی انواع آسانسور و پله برقی فعالیت می نماید و از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران به شمار می رود.

نشانی: تهران، افسریه، خیابان چهارم افسریه، قصر فیروزی 2
شماره تماس: 09109824125 – 09125990811

آسانسور

آسانسور نوعی وسیله با کمک کابل، هیدرولیک با استوانه یا غلتک است که به طور عمودی افراد یا بارها را بین طبقات، سطوح یا عرشه های یک ساختمان، کشتی یا سازه دیگر جا به جا می کند. آن ها به طور معمول از موتورهای الکتریکی استفاده می کنند که کابل های کششی و سیستم های ضد وزن مانند بالابر را هدایت می کنند، اگر چه برخی از آن ها مایع هیدرولیک را برای بالا بردن پیستون استوانه ای مانند جک پمپ می کنند.

در کشاورزی و تولید، آسانسور هر نوع وسیله نقاله ای است که برای بلند کردن مواد در یک جریان مداوم به سطل یا سیلو استفاده می شود. با توجه به قوانین دسترسی به ویلچر، آسانسورها اغلب در ساختمان های چند طبقه جدید، به ویژه در مواردی که امکان ایجاد رمپ روی صندلی چرخدار وجود ندارد، یک الزام قانونی هستند.

برخی از آسانسورها می توانند علاوه بر حرکت عمودی معمول، به صورت افقی نیز حرکت کنند.

تاریخچه

اولین مرجع شناخته شده برای آسانسور در آثار معمار رومی ویتروویوس است که گزارش داد ارشمیدس اولین آسانسور خود را احتمالا در 236 سال قبل از میلاد ساخته است. منابع دوره های بعد، از آسانسور به عنوان کابین روی طناب کنفی استفاده می کنند که توسط افراد یا حیوانات تغذیه می شود.

کولوسئوم رومی، که در سال 80 بعد از میلاد تکمیل شد، تقریبا 25 آسانسور داشت که برای پرورش حیوانات تا کف زمین استفاده می شد. هر آسانسور می توانست حدود 600 پوند (تقریبا وزن دو شیر) را تا 23 فوت با هشت نفر نیرو حمل کند.

در سال 1000، کتاب اسرار ابن خلف مرادی در اسپانیای اسلامی، استفاده از دستگاه بالابر مانند آسانسور را برای بلند کردن قوچ کوبنده بزرگ برای تخریب یک قلعه شرح داد.

در قرن 17، نمونه های اولیه آسانسور در ساختمان های کاخ انگلستان و فرانسه نصب شد. لویی پانزدهم فرانسوی یک صندلی به اصطلاح “پرواز” برای یکی از معشوقه های خود در شاتو ورسای در سال 1743 ساخته بود.

آسانسور های باستانی و قرون وسطایی از سیستم های محرک بر اساس بالابر و شیشه جلو استفاده می کردند. اختراع یک سیستم مبتنی بر درایو پیچ شاید مهم ترین مرحله در تکنولوژی آسانسور از زمان های قدیم بود که منجر به ایجاد آسانسور های مسافربری مدرن شد. اولین آسانسور پیچ دار توسط ایوان کولیبین ساخته شد و در سال 1793 در کاخ زمستانی نصب شد، اگر چه ممکن است طراحی قبلی توسط لئوناردو داوینچی وجود داشته باشد. چند سال بعد یکی دیگر از آسانسور های کولیبین در آرخانگلسکویه در نزدیکی مسکو نصب شد.

طراحی

برخی از افراد استدلال می کنند که آسانسورها به عنوان آسانسورهای طناب دار یا زنجیری شروع به کار کردند. آسانسور در اصل سکویی است که یا به وسیله مکانیکی کشیده می شود یا به بالا رانده می شود. آسانسور امروزی متشکل از یک کابین است که بر روی سکویی در داخل محوطه ای بسته به نام شفت یا گاهی بالابر نصب شده است.

در گذشته، مکانیزم های حرکت آسانسور با پیستون هیدرولیک بخار و آب یا با دست کار می کردند. در آسانسور کششی، اتومبیل ها با استفاده از طناب های فولادی روی یک قرقره عمیق شیار دار، که معمولا در صنعت به آن شف می گویند، بالا کشیده می شوند. وزن خودرو با وزنه مقابل متعادل می شود. گاهی اوقات دو آسانسور به گونه ای ساخته می شود که خودروهای آن ها همیشه هم زمان در جهت مخالف حرکت می کنند و وزنه یکدیگر هستند.

آسانسورهای هیدرولیک از اصول هیدرولیک (به معنای قدرت هیدرولیک) برای تحت فشار قرار دادن یک پیستون روی زمین یا زمینی برای بالا و پایین آوردن کابین استفاده می کنند. هیدرولیک طناب دار از ترکیبی از طناب و قدرت هیدرولیک برای بالا بردن و پایین آوردن خودروها استفاده می کند. نوآوری های اخیر شامل موتورهای آهنربای دائمی، ماشین های بدون گیربکس بدون ریل در اتاق ماشین و کنترل های ریز پردازنده است.

فناوری مورد استفاده در تاسیسات جدید به عوامل مختلفی بستگی دارد. آسانسورهای هیدرولیک ارزان تر هستند، اما نصب سیلندرهای بزرگ تر از طول معین برای بالابر های بسیار بلند غیرممکن می شود. برای ساختمان های بیش از هفت طبقه، به جای آن ها باید از آسانسور های کششی استفاده شود. آسانسور های هیدرولیک معمولا کند تر از آسانسور های کششی هستند.

بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران

امنیت

در 26 فوریه 2014، اتحادیه اروپا استانداردهای ایمنی خود را از طریق اطلاع رسانی بخشنامه اعلام کرد. از نظر آماری، آسانسور های کششی بسیار ایمن هستند. رکورد ایمنی آن ها توسط هیچ سیستم خودروی دیگری قابل مقایسه نیست. در سال 1998، تخمین زده شد که تقریبا هشت میلیونم یک درصد (1 در 12 میلیون) سواری با آسانسور منجر به ناهنجاری می شود و اکثریت قریب به اتفاق آنها موارد جزئی مانند باز نشدن درها بود.

سالانه 20 تا 30 مورد مرگ ناشی از آسانسور، اکثر آن ها مربوط به تعمیر و نگهداری است، به عنوان مثال، تکنسین هایی که بیش از حد به چاه متمایل شده اند یا بین قطعات متحرک گرفتار شده اند یا افرادی که بصورت کورکورانه از درهایی که به چاه های خالی باز می شوند قدم می گذارند یا با روسری هایی که در درب ها گیر کرده اند خفه می شوند.

در واقع، قبل از حملات تروریستی 11 سپتامبر، تنها حادثه سقوط آزاد در آسانسور کابلی مدرن در سال 1945 اتفاق افتاد که بمب افکن B-25 در مه در ساختمان امپایر استیت برخورد کرد و کابل های کابین آسانسور از جمله کابل فرماندار که از طبقه 75 تا انتهای ساختمان سقوط کرد و تنها سرنشین آن، اپراتور آسانسور، به شدت مجروح شد (هر چند کشته نشد). با این حال، در سال 2007 در بیمارستان کودکان سیاتل حادثه ای رخ داد، آسانسور تا زمانی که ترمز های ایمنی درگیر شدند سقوط کرد.

این به دلیل نقصی در طراحی بود که کابل ها در یک نقطه مشترک به هم متصل شده بودند و طناب های کولار تمایل به گرم شدن بیش از حد و لغزش (یا در این مورد، سقوط آزاد) داشتند. در حالی که ممکن است کابل آسانسور بشکند (هر چند فوق العاده بعید است)، همه آسانسور ها در عصر جدید مجهز به چندین وسیله ایمنی هستند که از سقوط و سقوط آزاد آسانسور جلوگیری می کند. کابین آسانسور به طور معمول دارای 2 تا 6 کابل یا تسمه (تا 12 یا بیشتر در تاسیسات بلند مرتبه) اضافی است که هر کدام به تنهایی قادر به تحمل بار آسانسور به اضافه بیست و پنج درصد وزن بیشتر هستند.

علاوه بر این، دستگاهی وجود دارد که تشخیص می دهد آیا آسانسور سریع تر از حداکثر سرعت طراحی شده خود فرود می آید یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، دستگاه باعث می شود کفش های ترمز مسی (یا سرامیک سیلیکون نیترید در تاسیسات بلند مرتبه) در امتداد ریل های عمودی در شفت محکم شوند و آسانسور را سریع متوقف کنند، اما نه آنقدر ناگهانی که باعث آسیب شود. این دستگاه فرماندار نامیده می شود و توسط الیشا گریوز اوتیس اختراع شده است.

با این حال، در تایلند در نوامبر 2012 ، یک زن در آسانسور سقوط کرد، که اولین مرگ قانونی ناشی از سقوط آسانسور شناخته شد.

کلام آخر

در این مقاله ۱۰ تا از بهترین سرویس کارهای آسانسور در تهران را به شما معرفی کردیم. تمام تلاش سایت تاپتنا بر این بوده که مطالب مورد نیاز برای مخاطبان عزیز تهیه و منتشر کند. امیدواریم که سودمند بوده باشد. از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله سپاس گزاریم.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا