مادر و کودک

بهترین وان های حمام نوزاد در بازار【سال1402】❤️ + لیست 10 تایی

در این مقاله قصد داریم 10 تا از بهترین وان های حمام نوزاد در بازار را به شما معرفی کنیم و اطلاعات مربوط به این محصول را بررسی کنیم.

آنچه والدین باید درباره وان حمام نوزاد بدانند!

گذراندن وقت و پیوند با نوزاد می تواند بسیار رضایت بخش باشد و یکی از سرگرم کننده ترین و صمیمی ترین راه های ارتباط با حمام کردن است. بیشتر نوزادان عاشق آب هستند، اما بسیار مهم است که هنگام حمام مراقب باشید. وان حمام کودک می تواند به شما کمک کند نوزاد خود را با خیال راحت حمام کنید. ما برخی از اطلاعات مفید را جمع آوری کرده ایم تا به شما در پیدا کردن وسایل مناسب حمام نوزاد برای کودک کوچک خود کمک کنیم.

آیا وان نوزاد ضروری است؟
برخی از والدین حمام کردن نوزاد خود را در وان خانوادگی انتخاب می کنند، اما وان مخصوص نوزاد که طراحی شده اند می تواند گزینه ایمن تری باشد. والدین دیگر دوش گرفتن با نوزاد خود را انتخاب می کنند، اما تکان دادن زیاد نوزاد و ایستادن زیر دوش خیس نیز می تواند چالش برانگیز و پرخطر باشد. برای بسیاری از والدین، وان ​​حمام نوزاد یک گزینه عالی است.

بیشتر قطعات وان حمام نوزاد دارای سطوح ضد لغزش هستند که می تواند به راست نگه داشتن نوزاد در وان کمک کند. از آنجا که نوزادان نمی توانند سر خود را بالا بگیرند، ضروری است که آن ها را در یک ظرف کوچک تر که برای نگهداری راحت تر آن ها طراحی شده است، غسل دهید.

همیشه مطمئن شوید که کودک خود را در وان حمام نوزاد تماشا می کنید. هرگز کودک خود را در حمام بدون مراقبت رها نکنید.

راحتی کودک شما نیز ضروری است. داشتن یک صندلی حمام بچه گانه که می توانید در ارتفاع پشت میز قرار دهید ممکن است برای والدین راحت تر باشد، مخصوصا درست بعد از زایمان، زیرا نیازی به خم شدن نیست.

بهترین وان های حمام نوزاد در بازار

نحوه حمام کردن نوزاد در وان حمام نوزاد
آماده شدن برای حمام کردن نوزاد به این معنی است که ابتدا وسایل خود را جمع آوری کنید. به پارچه های نرم، صابون ملایم و برس نرم یا شانه نیاز دارید. یک حوله پنبه ای نیز از بدن نوزاد محافظت می کند. نوزادان دمای بدن خود را سریع تر از کودکان بزرگ تر و بزرگسالان از طریق سر خود از دست می دهند، بنابراین قرار دادن کاپوت روی سر نوزاد هنگام خشک کردن و پوشاندن آنها ضروری است. هم چنین می توانید ناخن های نوزاد خود را در حالی که در وان هستند کوتاه کنید.

وقتی بچه از وان خارج شد می توانید از روغن ماساژ کودک یا لوسیون ملایم بدن استفاده کنید که می تواند پوست لطیف نوزاد را آرام کند.

هنگامی که کنده ناف از بین رفت و هرگونه زخم ختنه بهبود یافت، ایمن است که کودک را برای حمام در آب فرو ببرید. تمام وسایل خود را جمع کنید و وان کودک خود را با چند اینچ آب گرم پر کنید. آب باید کمی گرم تر از پوست شما باشد (حدود 38 درجه سانتی گراد).

نوزاد را به آرامی در وان پایین بیاورید، اطمینان حاصل کنید که سر او تکیه داده شده است و با دقت روی تکیه گاه سر کودک قرار گرفته است. ابتدا صورت نوزاد را به آرامی با دستمال تمیز کنید، سپس بدن او را با آب و صابون گرم بشویید.

با بزرگ شدن نوزاد ممکن است بدنش به علت تپلی چین بیفتد و مهم است که به آرامی بین این چین ها را پاک کنید تا از عفونت های قارچی جلوگیری شود. پوست کثیف و مرده نیز می تواند منجر به تحریکات پوستی شود. هنگام تمیز کردن اندام تناسلی نوزاد، حتما واژن او را از جلو به عقب بشویید. هم چنین از استفاده از صابون بر روی واژن اجتناب کنید، زیرا این می تواند باعث آزردگی شود.

بعد از استحمام، نوزاد را به سرعت ولی به طور ملایم خشک کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض هوا بعد از حمام می تواند به کودک شما آسیب برساند یا پوست او را آزرده کند.

چه زمانی کودک می تواند از وان معمولی استفاده کند؟
وقتی فرزند شما قادر به راه رفتن کامل است، می تواند در یک وان معمولی حمام کند. برخی از والدین نیز دوست دارند قبل از حمام کردن کودک خود در حمام معمولی، منتظر بمانند. این یک الزام نیست، اما شما ممکن است نخواهید آشفتگی را تمیز کنید!

ویژگی های بهترین وان های حمام نوزاد چیست؟

ایمنی اولین عنصری است که هنگام انتخاب صندلی حمام نوزاد باید به آن توجه کنید. در وان حمام کودک باید به چند نکته توجه کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که کجا از وان استفاده می کنید، آیا سینک آشپزخانه است، روی میز تعویض یا در وان حمام خود. هنگام انتخاب وان مناسب کودک برای شما، مکان بسیار متفاوت است. در این جا مهم ترین ویژگی های ایمنی یک وان حمام نوزاد را بررسی می کنیم:

  • سطوح بدون لغزش چه در داخل وان و چه در خارج
  • برای اطمینان از حرکت نکردن وان در هنگام پاشیدن و تکان خوردن کودک
  • لبه های صاف و گرد برای کاهش احتمال کبودی در صورت لغزش نوزاد
  • انعطاف پذیری قابل تبدیل با رشد کودک شما
  • قابلیت حمل، مخصوصا اگر می خواهید کودک خود را در سینک حمام کنید
  • قابلیت تخلیه و تمیز کردن آسان ، زیرا اگر وان خوب تخلیه و تمیز نشود کپک می تواند در وان جمع شود.
  • اگر فضای زیادی ندارید، یک وان کودک نرم و تاشو که دارای قلاب یا آویز برای راحتی خشک کردن و جایگذاری است خریداری کنید.

بهترین وان های حمام نوزاد در بازار کدامند؟

در ادامه 10 تا از بهترین وان های حمام نوزاد در بازار را به شما معرفی می کنیم:

وان حمام نوزاد آکوا اسکیل

وان AquaScale

حمام کردن نوزاد یکی از دغدغه های اساسی مادرانی است که برای اولین بار صاحب فرزند شده اند. مادران تازه کار باید حمام کردن نوزادشان را یاد بگیرند و بی ترس از لیز خوردن بچه یا آسیب رساندن به او، دلبندشان را حمام کنند و از این کار لذت ببرند. پس به جای نگرانی و ترسیدن، قلق های حمام کردن نوزادتان را یاد بگیرید، شاید اوایل کار سخت و پر دردسری به نظر برسد، اما با رعایت برخی نکات و حفظ آرامش و کسب مهارت مطمئنا این زمان برای شما یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ ترین بخش‌ های زندگی‌ تان می‌شود.

نوزادان معمولا هر 2 تا 3 روز یک بار نیاز به حمام دارند. یک حمام سبک و لذت‌ بخش نه تنها در حفظ سلامت و رشد کودک اهمیت دارد، بلکه باعث می‌شود نوزاد با اشتهای بیشتری شیر بخورد و خواب آرام‌ تری هم داشته باشد. حمام برای نوزادان چیزی بیشتر از زمانی برای رعایت بهداشت فردی است. در هفته‌ ها و ماه‌ های اول باید مراقب باشید تا نوزاد از آب نترسد و در حمام احساس امنیت و آرامش بکند. پیش از هر کاری، اول باید شرایط مناسب حمام کردن را ایجاد کنید. استفاده از وان‌های کودک بهترین گزینه برای شستن نوزاد است.

قطعا انتخاب محصول از یک برند معتبر و نام‌ آشنا، کیفیت و در عین حال راحتی را تا حد زیادی تضمین می‌کند. حمام ایمن، آسان و هوشمند کودک را با AquaScale تجربه کنید. این برند دارای یکی از بهترین وان های حمام نوزاد می باشد.

طراحی منحصر به فرد با تکیه گاه و پد ضد لغزش که به والدین امکان می دهد نوزاد تا کودک نوپا را به راحتی و با ایمنی بالا حمام کنند. این وان دارای ترازوی دیجیتالی داخلی است که می تواند وزن دقیق کودک را بدون محاسبه وزن آب با مقیاس اونس و کیلوگرم بروی صفحه نمایش نصب شده بر بدنه وان نمایان کند. دارای دماسنج داخلی هوشمند که دمای آب را به صورت مداوم بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

حتما این محصول برند AquaScale برای نوزاد دلبند خود در نظر داشته باشید.

وان حمام نوزاد بون سوک

وان بون سوکوان بون سوک (Boon Soak) با داشتن پشتی برجسته و برآمدگی پایین، می توانید کودک را به راحتی در این وان قرار دهید و او هرگز نمی خواهد بیرون بیاید. به لطف پلاگین یکپارچه که هنگام تغییر دمای آب رنگ می گیرد، همیشه می دانید که دمای آب درست است. والدین گزارش می دهند که با داشتن گوشه های کمتر، تمیز نگه داشتن این وان بسیار آسان است.

در بیشتر سینک های دوتایی جا می شود و در وان ها نیز کار می کند. بون برای کودکان از بدو تولد مناسب است و استفاده تا 18 ماهگی توصیه می شود. همچنین نسبتا ساده است. در خرید وان برای نوزادتان این برند که دارای بهترین وان های حمام نوزاد است را در نظر داشته باشید.

وان حمام نوزاد لوتوس

Blooming Bath Lotusوان Blooming Bath Lotus طرح نیلوفر آبی، وان مخصوص جای گرفتن در سینک است. این وان سرگرم کننده و زیبا برای حمام نوزاد تضمین می کند که زمان حمام را جذاب تر کند. پارچه نازک نرم آن برای کودک شما راحت است و فوم پلی اورتان آن در برابر کپک مقاوم است.

وان لوتوس شکل جدیدی دارد! 4 گلبرگ عریض که وانی امن را برای نوزاد ایجاد می کند و مانند هیچ حمام دیگری نوزاد را در خود می گیرد. برای استفاده از این وان آب اضافی سینک را بیرون بکشید و سپس آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در خشک کن خود بیندازید و سپس آن را برای نگهداری آسان جمع کنید.

این وان برای نوزادان تازه متولد شده تا 6 ماه بهتر است. این وان یکی از بهترین وان های حمام نوزاد در بازار است که تجربه ای متفاوت و دلنشین از حمام کردن نوزادتان را به شما می بخشد.

وان حمام نوزاد سامر

سامراستحمام نوزاد در حفظ سلامتى و رشد او تاثیر بسزایى دارد. کودک پس از هر بار استحمام، نشاط و آرامش خود را به‌ دست می آورد، به خوبى شیر مى‌خورد و به راحتى به خواب مى‌ رود. هم چنین در هنگام استحمام، مادر می تواند بدن کودک را مشاهده کند و از وجود هر گونه التهاب، ورم و یا حالت غیرعادى آگاه شده و در بهبود آن بکوشد.

وان های برند آمریکایی سامر انتخابی عالی برای شما است اگر به دنبال یک وان حمام با کیفیت فوق العاده هستید. یکی از مدل های وان مدرن سامر با برخورداری از جکوزی، دوش جدا شونده، استند شست و شو و لایه دیواره دوجداره همه آن چیزی است که شما در حمام خود برای آسایش کودک دلبند خود به آن نیاز دارید. این وان شکیل و لوکس ظاهری آراسته به سیسمونی شما می بخشد.

سیستم جکوزی این وان آب را با فشار ملایم وارد وان می کند و باعث تولید حباب و لرزه خفیف می شود. دوش جدا شونده این محصول امکان استفاده از آن را در وان های مخصوص بزرگسالان را نیز می دهد. از همه مهم تر دوش در جایگاه مناسبی تعبیه شده و فاصله معقولی برای این محل تا محل قرارگیری سر کودک در نظر گرفته شده است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید کودک را روی استند قرار دهید و با هر بار پمپاژ آب، کودک را بشویید. دیگر آن که دو جداره بودن لایه دیواره وان نیز به حفظ دمای آب و گرم ‌نگه‌داشتن آن کمک می‌کند.

برند سامر نمونه وان های حمام نوزاد بسیار دیگری دارد که از بهترین های بازار به شمار می روند. اگر به دنبال بهترین وان حمام نوزاد برای کودک خود می گردید، حتما محصولات این برند را در نظر داشته باشید.

وان حمام نوزاد اسکیپ هاپ

وان اسکیپ هاپوان حمام همه کاره اسکیپ هاپ (Skip Hop Moby) با کودک طی سه مرحله رشد می کند و تنها وان حمام کودک است که شما به آن احتیاج دارید. رویه وان به دو حالت متصل می شود: برای تکیه گاه تمام بدن بالاتر و برای تکیه گاه نشسته پایین. وان دو لایه و ساختاری با لبه راحت، کودک را از سر تا پا محکم می کند. بندها به یک صندلی بالشتی تنظیم می شوند که به یادگیری نشستن نوزادان کمک می کند. هنگامی که کودک بر نشستن مسلط شد، زنجیر را بردارید و به راحتی کودک را در وان بزرگ حمام کنید.

از ویژگی های خوب این وان این است که دارای رویه نرم و از جنس پارچه است پس دیگر نیازی نیست نگران اذیت شدن نوزادتان توسط پلاستیک باشید. این وان یکی از راحت ترین و بهترین وان های حمام نوزاد در بازار است. اگر برای فرزندتان به دنبال بهترین وان نوزاد هستید، حتما این محصول را در نظر داشته باشید.

وان حمام نوزاد انجل کر

وان انجل کراگر نمی خواهید وان کودک داشته باشید اما هنوز در حمام به کمی حمایت نیاز دارید، این ترکیبی از وان حمام و صندلی حمام را امتحان کنید. وان انجل کر (AngelCare) طوری طراحی شده است که بتواند کودک را در حالت راحت و یا در وان یا سینک ظرفشویی قرار دهد. رویه نرم و مقاوم در برابر کپک برای پوست کودک کوچک شما ملایم است و دارای سوراخ های تخلیه است که باعث می شود آب صابون به راحتی شسته شود.

وان انجل کر نگرانی را از زمان حمام می گیرد. این تنها محصول مراقبت از کودک است که هر والدینی باید داشته باشند! حمام Angelcare برای نوزادان تا 6 ماهگی توصیه می شود.

ویژگی های وان حمام نوزاد انجل کر:

  • ایده آل برای نوزادان تا 6 ماه
  • مقاوم در برابر کپک
  • جنس نرم: وان دارای لایه ای از مواد نرم است که به سرعت در تماس با بدن نوزاد و آب حمام گرم می شود و برای پوست آن ها ملایم است.
  • آسان برای استفاده روزانه و طراحی شده برای استفاده مستقیم در حمام
  • ساخته شده از پلاستیک سبک و مقاوم
  • بهداشتی: مواد لایه رویی اجازه می دهد آب به راحتی از پشت حمام تخلیه شده و سریع خشک شود.
  • طراحی منحصر به فرد

وان حمام نوزاد فیشر پرایس

فیشر پرایسشستشو و استحمام نوزاد به علت نرم و لیز بودن پوست کودک بسیار کار سختی است. به‌ خصوص در زیر آب این سختی افزایش پیدا می‌کند، اما نمی توان از شستشوی نوزاد غافل شد. به‌ این منظور بهتر است از وسیله‌ ای برای استحمام کودک استفاده کنید که نیازی به بغل کردن کودک نداشته باشید و کارتان تنها شستشوی او باشد.

یک وان حمام کودک که قابلیت قرار گیری کودک را دارد و البته امکان لیز خوردن کودک در آن وجود ندارد راه حل مناسبی است. وان کودک فیشر پرایس مدل بچه وزغ در این زمینه وسیله‌ ای کاربردی است. این وان از جنس پلاستیک و برای نوزادان از بدو تولد ساخته شده و قابلیت تحمل وزن تا 9 کیلوگرم را دارد. در قسمت پشتی و تکیه‌ گاه این وان یک پد بسیار نرم برای راحتی بیشتر نوزاد و البته سر نخوردن وجود دارد.

قد این وان 65 و عرض آن 33 سانتی‌متر است. وزن این وان 1130 گرم و نسبتا سنگین است. پایه این وان توسط 3 پیچی در داخل آن قرار داده شده است به بدنه متصل می‌شود. در پشت این وان یک قلاب برای آویزان کردن آن قرار داده شده است. البته در این وان هیچ خروجی برای تخلیه آبی تعبیه نشده است. برای شستشوی نوزاد دختر و یا پسر وان کودک فیشر پرایس با طرح بچه وزغ که یکی از بهترین وان های حمام نوزاد است، گزینه مناسبی است.

وان حمام نوزاد اشناگِل

وان اشناگلبرای بچه های کوچکی که ترجیح می دهند مستقیم بنشینند یا به راحتی سرما می خورند، حمام نوزاد Beaba’s Shnuggle یک گزینه عالی است. طراحی شبیه سطل دارای پایه ای با یک دست انداز یکپارچه است که به کودک کمک می کند تا از دستان خود حمایت کرده و آن ها را آزاد کند، در حالی که پشتی کف آن ها را گرم و دنج نگه می دارد.

به دلیل طراحی جمع و جور، فقط دو لیتر آب برای قرار گرفتن کامل نوزاد در آن نیاز است و می توان آن را به راحتی در وان، دوش یا به سادگی روی زمین استفاده کرد. نگران لیز خوردن و سر خوردن نباشید! این وان مجهز به دسته های ضد لغزش در قسمت پایین است. این ویژگی ها این وان را به یکی از بهترین وان های حمام نوزاد در بازار تبدیل کرده است.

وان حمام نوزاد پوج

وان تاشو پوجدر حالی که ما عاشق وان های نوزاد با زنگ و سوت هستیم، آن ها بیشتر از آن چه که مادرهای شهری می توانند در اختیار داشته باشند فضا را اشغال می کنند. وان نوزاد پوج (Puj) از فوم سفید نرم ساخته شده است که در حین حمام جمع می شود و با سینک شما مطابقت دارد و پس از اتمام کار آویزان می شود یا به صورت تخت ذخیره می شود.

به این فکر کنید که هر چه تمیز کردن سریع تر باشد، سریع تر به لحظه حمام کردن نوزاد می رسید. اگر به دنبال یک حمام بسیار کوچک و جمع و جور هستید، وان حمام نوزاد پوج را انتخاب کنید چرا که این وان یکی از بهترین وان های حمام نوزاد برای شماست.

وان حمام نوزاد فرست یرز

وان فرست یرز

وان شستشوی کودک فرست یرز (The First Years)، وسیله ای مناسب و مطمئن برای حمام بدن لطیف نوزادان می باشد. این وان یکی دیگر از بهترین وان های حمام نوزاد در بازار است. این وان نوزاد با بندهایی که بر آن سوار می‌شود دغدغه سر خوردن بدن لطیف نوزادتان از میان دستانتان در هنگام حمام کردن را بر طرف می‌کند. طراحی آن به گونه‌ ای است که امنیت کامل کودک را تامین می‌کند و برای والدین آسودگی و راحتی را به ارمغان می‌آورد.

ویژگی‌های محصول:

  • حمامی لوکس مناسب ماه‌ های آغازین تولد تا 6 ماهگی
  • قابل استفاده در سینک ظرفشویی یک قسمتی و دو قسمتی
  • دارای بالشتک‌ های آنتی باکتریال، مقاوم در برابر کپک زدگی
  • ایجاد راحتی بیشتر برای نوزاد با بند توری و بالشتک زیر سری
  • توری طراحی شده متناسب با فرم بدن کودک برای محافظت بیشتر از کودک
  • قابلیت شستشوی توری در ماشین لباسشویی
  • دارای شیر تخلیه با قابلیت تغییر رنگ هشدار دهنده داغی آب

راهنمای خرید وان حمام نوزاد

هنگام ارزیابی وان به تنهایی، باید در مورد نحوه استفاده و نگهداری آن فکر کنید. از خود بپرسید:

  • بچه من چند ماهه است؟ و چه مدت قصد دارم از این وان خاص استفاده کنم؟
  • با وجود سن، وزن و قد نوزاد من چقدر است؟
  • آیا من یک وان مستقل می خواهم یا یک صندلی متناسب با سینک ظرفشویی یا وان معمولی؟
  • آیا کودک من می تواند راست بنشیند یا به حمایت بیشتری نیاز دارد؟
  • آیا فضای کافی برای نگهداری آسان وان مستقل دارم؟ یا باد کردن یا تا شدن وان مناسب تر است؟
  • آیا قصد دارم از این وان برای بیش از یک کودک استفاده کنم؟ اگر چنین است، آیا قطعات جایگزین (مانند زنجیر و …) موجود است؟
  • تمیز کردن وان چقدر آسان است؟

هم چنین، مهم ترین نکات ایمنی را در نظر بگیرید:

  • لبه های تیز یا برجستگی های دیگر
  • خرابی محصول یا نقص داشتن آن
  • احتمال گیر افتادن نوزاد در قسمت های وان
  • سطوح لغزنده

در آخر هنگام بررسی قیمت، مدت زمانی را که قصد استفاده از وان دارید در نظر بگیرید. آن هایی که با فرزند شما رشد می کنند ممکن است در بلند مدت مقرون به صرفه تر باشند. یک وان محکم که دارای طراحی کلاسیک است ممکن است برای چندین کودک دوام بیاورد.

کلام آخر

در این مقاله ۱۰ تا از بهترین وان های حمام نوزاد در بازار را به شما معرفی کردیم. تمام تلاش سایت تاپتنا بر این بوده که مطالب مورد نیاز برای مخاطبان عزیز تهیه و منتشر کند. امیدواریم که سودمند بوده باشد. از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله سپاس گزاریم. اگر نوزادی در خانه دارید به مقاله بهترین برند های شامپو کودک نیز نگاهی بیاندازید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا